generated by sloganizer.net

torstaina, syyskuuta 08, 2005

Jatkan aiheesta, jota muutamat tutut ovat pohdiskelleet.

Käsittelen vastaan tulevat asiat nopeasti pois päiväjärjestyksestä ja sen jälkeen ne eivät enää ikinä vaivaa minua - ja jos yrittävät, ne pitää käsitellä uudestaan. Joku aikuistumisprosessi (!!!) on kyllä kovasti yrittänyt pehmittää minua siinä hirveästi onnistumatta. Sen se on tehnyt, että osaan ottaa kritiikkiä paremmin vastaan enkä loukkaannu niin helposti kuin teininä.

Jos joku ihminen vaivautuu antamaan palautetta, niin jos se on rakentavaa, hän yrittää auttaa minua ja jos ei, niin hänellä on varmaan jotain ongelmia jotka eivät minulle oikeastaan kuulu - tai sitten signaalit vain eivät kohtaa, eivät ne aina kohtaa ja kaksi ihmistä eivät puhu samaa kieltä.

Jos jokin asia mättää, murehtiminen ei auta. Asioille on tehtävä jotain. Se, jos kuvittelee että asiat menevät pois kun ne jättää omaan päähänsä mätänemään, on munatonta, itsensä pettämistä ja pitemmän päälle tekee ihmisen kuin ihmisen sairaaksi ja väsyneeksi. Jollain tavalla ne asiat on käsiteltävä. Se, jos ottaa jatkuvasti vastaan huonoa kohtelua, on munatonta - on määriteltävä itse millaista kohtelua ottaa vastaan ja pystyttävä sanomaan että hei, tuo ei oo kivaa.

Kadutko useammin sitä, minkä olet jättänyt sanomatta tai tekemättä, kuin sitä minkä olet sanonut tai tehnyt...?

Se mikä toimii, se toimii. Kaikki ei toimi kaikille. Jokainen noudattakoon hyväksi havaitsemiaan metodeita kaikilla elämänsä osa-alueilla. Jokainen on oman itsensä ja oman elämänsä asiantuntija, joten kuka ketään on neuvomaan.

Sosiaali- ja terveysalalla on yleisenä ongelmana vaikeaa krooninen munattomuus (joka ei liity sukupuoleen vaan asenteeseen). Millään miesvaltaisella alalla ei uhrattaisi omaa aikaa ja terveyttä ilman järkevää korvausta. Ala tarvitsee lisää sellaisia miehiä kuin minä! (Huomatkaa vahva itseironia...)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olet oikeassa siinä, että kiltteys ( = munattomuus)on osa perusluonnettani. Joskus se aiheuttaa ongelmia, mutta niistä olen aina selvinnyt. Välillä kiltteys aiheuttaa päänvaivaa muille enemmän kuin minulle. Tai ainakin siltä se tuntuu. Tässä on varmaan sama asia kyseessä, että lihavalle ei saa huomauttaa tämän olevan lihava, mutta laihalle saa tämän laihuudesta näpäyttää joskus ilkeästikin. Tietysti se osuu syvälle, jos ihmiset arvostelee jotain perusluonteeseeni kuuluvaa piirrettä, johon itse olen tyytyväinen enkä haluaisi muuttaa sitä. Varmaan tämä on verrattavissa siihen että "sulla on huonoja juttuja jotka on paras jättää sanomatta, ettei tarvitse hävetä". Siitä oli puhetta eräänä kauniina aamuna. Silloin loukkaannuit kun sinun perusluonnettasi arvosteltiin. Sinä siis tiedät miltä se tuntuu.

Valintoja.. niinpä, MINUN valintojani. Siinä olet oikeassa. Oma elämäntyylini on oma valintani, enkä sanonut sen olevan huono valinta. Mutta säilyttääkseni tämän elämäntyylin, on joskus valittava se vähemmän kiva vaihtoehto, kuten tässä tapauksessa se työssäkäynti koulun ohella. Luulin että, rahat riittäisi, mutta toisin kävi. Tili on ihan oikeasti miinuksen puolella (pitäis ottaa käyttöön se electron, niin näin ei kävisi..) ja maanantaihin asti täytyy elää pyhällä hengellä. Ihan kirjaimellisesti. Joskus on tehtävä valintoja vaikka vaihtoehtoja on oikeasti vain yksi.

Kritisoin asioita, en ketään henkilökohtaisesti. Puhuin siitä mikä sopii minulle ja mikä ei.

Hanna P. kirjoitti...

EI. En hyväksy. AINA ON VAIHTOEHTOJA. Paino joka sanalla.

Btw, "Journal has been deleted???" Whatta...?

Anonyymi kirjoitti...

Sinä olet ainoa joka lukee blogiani, joten päätin olla tuhlaamatta aikaani enempää ja lopettaa koko homman. Mä annan sulle suullisen raportin päivän tapahtumista ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Ei se tainnut olla oikein mun juttu.. Mun elämä ei ole niin viihteellistä, että ketään muuta olisi siitä kiinnostanut lukea. Joo.. elämä jatkuu.