generated by sloganizer.net

maanantaina, elokuuta 07, 2006

I can sing my song again

Välillä tuntuu, että elän koiran vuosissa. Yksi päivä on minulle viikko, ja niin edelleen. Vaikka olen pohjimmiltani hidas ja muutosta vastustava ihminen, minulla ei ole mitään semmoisia kohtuullisen nopeita ratkaisuja vastaan. Siedän heikosti tilanteeseen juuttumista, kuten nyt vaikka tämä, että täällä on jonkun what's-his-name-jampan kamat täyttämässä neliöitä.

It don't hurt like it did
I can sing my song again

Tänään olen ollut jo aika hilpeällä tuulella. Mertsi soitti pumpissa rintalihaspiisinä Sweetest Poisonin niin vähänkö ehkä olin fiilareissa. Fiilareiden ylläpitäminen, liekkiin puhaltaminen, on kovaa hommaa. Kello puoli kuusi illalla alkaa jo väsyttää. Isovanhempien tarjoama mahtava ateria meni jäseniin. Otan päiväunet ja jatkan siitä mihin jäin.

I scraped the paper off the wall
I put down carpet in the hall
I left no trace of you at all
And I can sing my song again

Koti on koti. Alunperin ajattelin pienimuotoisen maanpaon hyväksi ideaksi, mutta there's no place like home. MINÄ OLIN TÄÄLLÄ ENSIN. Mitäs tuli sotkemaan minun kaunista (...on katsojan silmässä) elämääni ja ennen kaikkea toimivaa jeejeetäni synkillä ajatuskuvioillaan - päätti lopulta räjäyttää kaiken ja kusta hiillokseen. Ja siinä vaiheessa minun odotetaan käyttäytyvän tyynen rauhallisesti? "Tyynen rauhallinen" ei ole koskaan kuvastanut minua erityisen hyvin, paitsi leikkaussaliolosuhteissa (viittaan työharjoitteluun, jossa olin erittäin keskittynyt ja tarkka).

I don't dream 'cuz I don't sleep
The moon is hanging like your hat

The sun comes up, well I don't see

Curtains tied up like a bat

Jasmine on ollut oikea enkeli. Helle tai mikä lie on sen väsyttänyt niin että se on urvahtanut tyytyväisenä sohvalle ja nukkuessaan näyttää uinuvalta jääkarhulta. Pullamussu, oma armas.

Olen parisuhde-eläin. Minä haluan jakaa elämäni ja kaiken jonkun kanssa. Minä haluan olla osa "meitä". Minua ei kiinnosta sinkkuelämä tai bailaaminen tai keskittyminen oman itseni jatkuvaan orjuuttamiseen ties minkä osa-alueen kehittämisessä. Minulle ei riitä, että pidän huolta koirasta ja puran siihen hellyyttä.

Siis, usein kuulemani "onhan sulla Jasmine"-lässytys on paskapuhetta. Koiran hännänheilutusta ei korvaa mikään, mutta ei korvaa myöskään toisen ihmisen läheisyyttä, tukea ja myötätuntoa, eikä varsinkaan niitä hetkiä, joita en tässä yksityiskohtaisemmin kuvaile tällä kertaa, mutta jokainen voi kuvitella päässään parhaimmat hekuman hetkensä.

Ei, suklaa ei oikeasti korvaa seksiä. Suklaa on rasvaa ja sokeria ja se menee suoraan persettä leventämään.

The electric man looks good today
Maybe not, well I'm trying hard

Trying hard to feel that way,

The electric man's a good place to start

Niin kuin hieman ennakoinkin... Olen päässyt näiden päivien aikana tottumaan hyvälle. Olen ollut joskus viisas. "On noudatettava tiettyä varovaisuutta, ettei jäisi koukkuun kipulääkkeisiinsä."

Mikään maailmassa ei ole yhtä rumaa kun kryptiset blogimerkinnät, joten suomennan: olen emotionaalisesti niin vuolaassa tilassa, että saatan vallan vahingossa suunnata hellyydenkipeyteni väärään suuntaan ja kiintyä liikaa vilpittömään ja altruistiseen ensihoitajaan, joka katsonee vastuualueekseen vain kriittisimmän ajan tehohoidon, jonka jälkeen minun tulisi nousta omille koipeliineilleni ja jatkaa elämää soturiprinsessan ylpeydellä uljaassa yksinäisyydessäni.

Took your paintings off the wall
That one of me that you called doll

I added on 'cuz the house was feeling small

Now I can sing my song again


Lainatakseni itseäni "...olla elossa, tuntea ja kaivata, kaivata seikkailuun, kaivata taisteluparia rinnalle ja pelottomasti uhmata kaikkia maailman vaaroja."

I don't think of you no more
Except for everyday or two

I don't think of you no more

Except for in between the sun and moon


Me, eli nykyisin minä ja hän, koska meitä ei enää ole, löysimme toisemme netin kautta. Minun profiilissani luki: "Ei moniongelmaisille elämänsä kanssa hukassa oleville, pessimistisille, katkerille tai sitoutumiskyvyttömille, kiitos." Jättikö lukematta yhden sanan alusta?

Packed up and moved out after all
Bulldozed the house and watched it fall

That blessed sight I still recall

I can sing my song again

I can sing my song again


It don't hurt like it did, it hurts worse

Who do I kid?


(Sheryl Crow : It Don't Hurt)

Sillä se lähtee millä se on tullutkin, viittaan nyt näihin kosketusarkoihin alavartalon lihaksiin sisältäen pakarat ynnä takareidet. Lauantain bodypump ei kumoutunut suoraan tämän aamupäivän bodypumpilla. Fyysistä rasitusta kestää paljon helpommin kuin jatkuvaa henkistä väkivaltaa, joten illan bodycombat ja bodybalance ovat vain balsamia haavoihin. Jotkut ihmiset saattavat alakuloisuuden puuskissaan vetää pussillisen juustonaksuja illassa ja kuvittelevat sen jotenkin auttavan sydänsuruihin tai muuten huonoon elämään. Ehkä ne auttavatkin, minulle tulee suolarasvaähkystä vain paska olo. Hikisen tunnin jälkeen olotila on taivaallinen.

Ei kommentteja: