generated by sloganizer.net

perjantaina, joulukuuta 08, 2006

Countdown to X-mas

Minulla ei ole mitään joulua vastaan.

Ketä minä yritän huijata? Joulu on turhan hössöttämisen ja perheriitojen aikaa. Joulun pyhinä ei ole mitään tekemistä - pitäisi osata nauttia "kiireettömyydestä", eli syödä suklaata laskematta monesko rasia on menossa ja lukea lahjakirjoja. Tai sitten rampataan kylässä kaikkien sukulaisten luona, joiden kanssa ei osata pitää yhteyttä kuin kerran, pari vuodessa. Joku ottaa aattona aina liikaa viinaa. Opiskelijana minulla ei ole varaa ostaa lahjoja, tänä vuonna entistä vähemmän kun elän pennosilla maksettuani takuuvuokran uuteen kämppään.

Miten paeta joulua?

Vastaus löytyi kuin taikaiskusta. Muutto! Minulla on 20 päivää aikaa muuttoon. Tänään lähtee Kelalle olosuhdemuutosilmoitus. Kaiken muun olen jo tehnyt muuttoilmoituksesta sähkösopimukseen. Pakkaaminen pitää aloittaa nätisti ja hillitysti. Kyllä on odottavan aika pitkä... Harmi, kun koulu alkaa jo 2.1., niin mielelläni laittaisin pitempään uutta kotia ihan rauhassa. Pitääköhän hankkia bussikortti? Sekin tuo jännitystä elämään, sillä kuljen tosi harvoin bussilla. Keinolla millä hyvänsä sitä pitää motivoida itsensä kulkemaan koulussa alkuvuoden kylmät kuukaudet.

20 yötä jouluun on.

Ei kommentteja: